WYCIECZKA DO ROZDZIELA

11 czerwca uczniowie kl. IV – VI po całorocznych trudach nauki wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Rozdziela. Ta malownicza miejscowość jest doskonałym miejscem wypoczynku oraz idealną bazą do poznawania uroków Beskidu Wyspowego oraz Pogórza Wiśnickiego. Niewątpliwymi atrakcjami pobytu w Rozdzielu są wędrówki znakowanymi szlakami pieszymi lub rowerowymi, liczne zabytki kultury sakralnej i świeckiej oraz pomniki przyrody. Miejscowość Rozdziele położona jest na przełęczy Rozdziele oraz w dolinach spływających spod niej w przeciwne strony potoków  Rozdzielec i Trzciański Potok. Wieś znajduje się w dziale wodnym rozdzielającym zlewnię Raby od zlewni Dunajca. Właśnie od tego pochodzi jej nazwa.

Pierwszego dnia pokonaliśmy urokliwą, choć męczącą, trasę Dużej Pętli Rozdzielskiej. Podczas wycieczki mogliśmy zobaczyć różnice między piętrami roślinności, rezerwat „Kamionna”, różne charakterystyczne gatunki drzew regla dolnego (jodła, buk, jawor, klon), źródełko „Zuber” a wszystko to okraszone wspaniałymi beskidzkimi widokami. Po trudach wędrówki szybko się jednak zregenerowaliśmy, więc mieliśmy jeszcze siłę na rozgrywki sportowe na pobliskim Orliku.

Wieczorem zajadaliśmy się smakowitymi kiełbaskami przy cieple ogniska.

Drugiego dnia, po wspaniałym śniadaniu, wyruszyliśmy niezbyt trudną trasą turystyczną do  Pasierbca do sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia. Upał jednak i niezbyt przespana noc ;) dały się nam we znaki więc z radością przyjęliśmy wiadomość o końcu wędrówki.

W drodze powrotnej do domu zwiedziliśmy jeszcze Lipnicę Murowaną, gdzie kosztowaliśmy miejscowego specjału – wspaniałych lodów! A potem już tylko w ramiona stęsknionych mam!